Gadżety firmowe w marketingu firm pożyczkowych

Posted on

Gadżety firmowe

Gadżety firmowe

Firmy pożyczkowe, zwane czasami parabankami, to podmioty szybko rozwijające się obecnie na rynku polskim. Przybywa ich szybko, a te, które są, zmuszone są „walczyć” o klienta. Aby pozyskiwać nowych pożyczkobiorców, muszą stosować innowacyjne metody marketingowe, jak choćby dystrybucja gadżetów reklamowych, których specjalne walory przykuwają uwagę ludzi do danej firmy pożyczkowej. Walory te związane są z wyglądem, ale także funkcjami, dodatkami, itp. Jak może w praktyce wyglądać ich udział w marketingu firm pożyczkowych? Odpowiadając, dobrze jest podać konkretny przykład.

Zanim przejdziemy do kwestii przydatności gadżetu, podkreślmy, że firmy pożyczkowe to najczęściej firmy o zasięgu ogólnopolskim a czasami nawet międzynarodowym. Mogą one więc pozwolić sobie na większe wydatki na kampanię. Jest to w tym wypadku ważne, bo gadżety reklamowe, jeśli mają dotrzeć do masowego klienta, są kosztowane (choć jest to oczywiście koszt mniejszy niż np, reklama w telewizji).

A więc parabanki rozdają rozmaite gadżety firmowe, w tym np. kubki, długopisy, czapki, słodycze, itp. Czym one się charakteryzują? Oczywiście tym, że są to gadżety, przydatne w życiu codziennym, a w związku z tym ludzie chętnie je przyjmują. A rozdaje się je ludziom – przechodniom – w różnych punktach miast. Rzecz jasna są to miejsca, które ludzie często odwiedzają, zawsze więc spotkać tam można wielu potencjalnych klientów.

Gadżety firmowe są często wyposażone w nadruki, które reklamują daną firmę pożyczkową. Bez tych nadruków reklama nie byłaby pełna, dlatego właśnie ich odpowiednie przygotowanie jest tak ważne.

Gadżety firmowe, wracając do kwestii dystrybucji, mogą być wręczane jako podarunki klientom, którzy zdecydują się podpisać umowę z daną firmą. Taka taktyka to pierwszy stopień do pozyskania stałego klienta, zachęconego „nagrodą” do korzystania z pożyczek danego parabanku. Czy jest to taktyka skuteczna? Z całą pewnością tak, bo dodawanie bonusów do pożyczek jest jednym z elementów przykuwania uwagi potencjalnych klientów do danej firmy.

Tags: , ,